حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





این سفر برای من با سفر های گذشته خیلی فرق می کرد این بار به قلب یک منطقه کاملا بکر حفاظت شده می رفتم اون هم با امکاناتی کامل که سازمان در اختیار ما گذاشته بود.

از همه مهم تر مشاهده گونه هایی بود که دیدن اونها بسیار لذت بخش است.برای مثال مشاهده قوچ و میش ، بز با بره هاش که با مهارت خاصی از صخره ها بالا می رفتند ،و یا مشاهده ناگهانی یک افعی گرزه بسیار بزرگ در فاصله دو متری و مار شاخدار بسیار هیجان داشت.

این بار قصد دارم پلنگ دره را به شکل ویژه تری معرفی کنم.ابتدا گونه های مهمی که توسط تیم ما مشاهده شد را نام می برم.در پست های بعدی هر بخش را کامل به همراه تصاویر شرح خواهم داد.

گونه های مشاهده شده:

پستانداران: قوچ و میش_کل و بز

خزندگان: افعی گرزه _مار شاخدار_آگامای پولک درشت صخره ای_آگامای قفقازی _لاکپشت مهمیز دار مدیترانه ای

پرندگان:عقاب طلایی_دلیجه_کمرکولی_سهره پیشانی سرخ_دارکوب سوری_زنبور خوار معمولی_چک چک شکم سفید_کبک_سسک ابرو سفید_سسک درختی_طرقه آبی_توکای سیاه_هدهد_زاغی _کلاغ ابلق و...

گیاهان:متاسفانه شناخت زیادی روی گیاهان ندارم اما همینقدر بگم که پلنگ دره به دلیل تنوع گیاهی ارزشمندی که داره ارتقا پیدا کرد نه پستانداران و پرندگان!

انواع اقسام گیاهان را میشه در این منطقه مشاهده کرد که در پست بعدی مفصل توضیح خواهم داد.

در مورد منطقه پلنگ دره در گذشته هم مواردی را گفته بودم.این بار کمی بیشتر توضیح میدم.این زیستگاه در حدود 32000 هزار هکتار مساحت دارد.ارتفاع پلنگ دره از 1300 تا 2762 متر از سطح دریا متغیر است.بر اساس مطالعات سازمان زمین شناسی کشوراین منطقه در دوران سوم زمین شناسی و از دوره میوسن به بعد شکل گرفته است.

پلنگ دره دارای رود های فصلی است اما عمده ترین منابع آبی منطقه را چشمه سار ها و دو رشته قنات تشکیل می دهد.

روز اول تیم سه نفره ما (آقایان مهندس عابدی کارشناس و مهدی ابوالقاسمی محیط بان به همراه خودم)مسافتی در حدود 13 کیلومتر بر روی صخره ها و دامنه کوه ها طی کرد.شرایط طوری شد که مجبور شدم کوله 60 لیتری خودمو که پر از وسایل مورد نیاز بود را همراه ببرم،حسابی سنگین و خسته کننده شده بود. دو ماهی بود که بیرون نرفته بودم و عادت نداشتم اما مشاهده گونه های زیاد انرژی دوباره میداد.

آب آشامیدنی ما را چشمه ها و قنات ها تو این دو روز تامین می کرد.جای همه دوستان خالی واقعا خوش گذشت

این منم

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, ] [ 13:54 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: